قالب پرشین بلاگ
دانلود با حجم ۷ مگابایت [dl.kamyabonline.com/downl ...]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معجزات عسل در مانی

انواع عسل:

عسل سمی:

ثابت شده است که عسل بدست آمده از بعضی گیاهان ، برای انسان سمی بوده و ایجاد مسمومیت عوارضی از قبیل استغراغ، سر گیجه و عدم تعادل میکنند.البته این نوع عسل ، برای خود زنبوران سمی نیست و زنبور ها آن را به مصرف می کنند. از اینگونه مناطق که که گیاهان سمی می رویند و زنبوران از آن عسل تولید میکنند، زنبور داران می توانند برای تولید موم و بچه کندو استفاده کنند . همچنین گیاهانی وجود دارد که نوش و گرده ی تولیدی آنها هم برای زنبورها و هم برای انسان ها سمی است.

مطالعات گوناگون نشان داده است که عسل حاصل از شهد گیاهان زهری مانند خشخاش، گل انگشتانه، خرزهره، شوکران، گل پنجه ی اعلی و ....... هرگز برای انسان خطرناک نیستند.

 

نوعی گیاه،که عسل تولید شده از آن انسان را مسموم می کند، نهالی است موصوم به(((Chama edaphne calyeulata moench  ))). این نوع عسل، گرچه برای انسان مضر است و مصرف آن عوارضی مانند سر گیجه و درد شدید معده ایجاد می کند، ولی در زنبور عسل کوچکترین تاثیری نداشته به طوری که میتواند مورد مصرف زمستانی زنبور قرار بگیرد.

همچنین عسلس که بوییدن آن ایجا د عطسه میکند و یا نوشیدنش مستی می آورد و چشیدنش گلو را می سوزاند، مسموم کننده است و برای تغذیه مناسب نیست.

 

 

.................

عسل مصنوعی:

به مواد و ترکیتباتی شبیه عسل گفته میشود که بدون دخالت زنبور ساخته میشود و معمولا از قند، نیشکر و میوه ها ی شیرین مانندخربزه، هندوانه و کدوی تنبل وخرما در ساختن چنین عسل ها یی استفاده میکنند.اگر چه بعنوان عسل از آنها نام برده میشود، اما این مواد عسل نیستند بلکه از غلیظ کردن آب میوه ها به روش مصنوعی و صنعتی بدست می آیند. این روش در ایران رایج نیست، ولی در بعضی کشور ها ی خارجی مر سوم است.

عسل خرما، برای نخستین بار در کشورمان در سال 1370 موسسه ی تحقیقاتی مهندسی زراعی وزارت کشاورزی، از خرماهای ضایعاتی درجه ی 3 و 4 تولید شد.

این عسل عصاره ی غلیظ شده ی خرما است که از طریق عملیات فیزیکی از نظر رنگ و عطر و مزه مورد پردازش قرار گرفته و همه موارد ناشناخته آن در مقیاس آزمایشگاهی شناخته شده تا شرایط آن تا حد زیادی با شرایط فیزیکی و شیمیایی عسل حاصل از زنبور عسل قرار بگیرد.

عسل طبیعی:

بر اساس تعریف های موجود در کشورها ی پیشرفته،، عسل به شهد گلها یی گفته میشود که زنبور عسل پس از تغذیه از گیاهان مختلف آن را ساخته باشد. حال اگر زنبوری به جای عسل از شکر یا قند سفید استفاده کند، محصول بدست آمده را نمی توان عسل نامید.  

زنبوران عسل دارای یک نیروی ذاتی هستند، که گلهای مفید را آ را گلهای غیر مفید تشخیص میدهند، آنها با علاقه ی فراوان سراغ تمام گیاهان طبی و گلهای شفا بخش می روند و عصاره ی با ارزش این گلها را ، به بهتریت شکل در اختیار ماقرار می دهند.این نوع عسل، کاملا طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات وحش بوده و می تواندتمام نیاز های غذایی انسان را برطرف مند.زیرا عسل تمام عناصر و املاح و ویتامین هایی را که از گل تهیه می کند و زنبور پرورش می دهد و آن را قابل جذب در خون می سازد، دارا میباشد. از طرفی کیفیت عسل طبیعی ده برابر بهتر از عسل مصنوعی است، که از دادن آب شکر به زنبوران بدست می آید.زیرا عسل مصنوعی فقط درتغذیه ی زنبوران مناسب بوده و برای انسان ارزش غذایی چندانی ندارد.

 

 

 


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 9:53 عصر ] [ عباس عباس زاده ]
درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
امکانات وب